ПЛІВКОВА ФОТОГРАФІЯ – ПОВЕРНЕННЯ ДО ПРОФЕСІЙНОСТІ: СТУДЕНТАМ РОЗКАЗАЛИ ПРО АНАЛОГОВЕ ФОТО

На запрошення директора КП «Простір інноваційних креацій «Палац» Володимира Гайдара 28 лютого доцентка кафедри журналістики Факультету філології Наталія Шотурма та доцентка кафедри дизайну та теорії мистецтв Навчально-наукового інституту мистецтв Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника Леся Семчук разом зі студентами взяли участь у зустрічі зі стейкхолдерами щодо Стратегії створення майстерні аналогової та альтернативної фотографії у Комплексі колишнього палацу Потоцьких в межах проектної ініціативи «Створення інфраструктури для бізнесу, що постраждав від війни».

Метою заходу було ознайомлення зі стратегією створення майстерні, формування кола професіоналів щодо організації роботи у різних форматах в лабораторії та визначення зацікавленості аудиторії.

Планується, що в колишньому хірургічному корпусі палацу Потоцьких, тобто корпусі А, створять «Палацову майстерню аналогової та альтернативної фотографії», «Палацовий медіапростір» та коворкінг для розвитку релокованих і місцевих креативних індустрій.

Модератором дискусії став член правління Національної спілки фотохудожників України, член Міжнародної федерації фотомистецтва Ростислав Кондрат. На зустрічі були заслухані лекції «Використання муніципального простору для освітніх заходів та залучення молоді до творчості в техніці аналогової/альтернативної фотографії» голови обласного осередку Національної спілки фотохудожників України Дмитра Петрини, «Чорно-біла аналогова желатино-срібна фотографія і кольоровий позитивний процес» Ростислава Кондрата, «Цианотипія – старий спосіб монохромного безсрібного фотографічного друку» фотомитця, художника Миколи Джички, «Кольоровий аналоговий фотопроцес» викладача школи фотографії Миколи Калитчука та «Мистецтво чорного і білого» засновника школи фотографії у Сєвєродонецьку, викладача академії «Шаг» Олександра Плаксіна. Фотохудожниками було продемонстровано ряд фотосвітлин, які доповнювали їхні доповіді. «Фотографія пройшла складний, але захопливий шлях свого розвитку: від геліографії Жозефа Ньєпса аж до камери в смартфоні й нині стала буденністю.

Попри доступність цифрових можливостей сучасну молодь усе більше захоплює таємничість рукотворних фотографічних процесів. Створення майстерні аналогової фотографії в комплексі колишнього палацу Потоцьких є затребуваним в багатьох аспектах. Формування культурно-мистецького, освітнього середовища для обміну досвідом, художньо-технічною майстерністю, вивчення спадщини місцевих митців-фотографів, генерування творчих ідей, створення нових фотографічних практик, проєктів – це далеко не повний перелік перспектив розвитку й пропагування фотографії як мистецтва світлопису на теренах Івано-Франківщини», ‒ поділилась думками кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри дизайну і теорії мистецтва Леся Семчук.

«Мені дуже приємно, що вирішили залучити молодь до такої зустрічі, розказати про стратегію культурного розвитку нашого міста, адже це дуже важливо розуміти, який власний вклад ми можемо внести у розвиток Івано- Франківська, його творчого потенціалу. Також, ми почули багато цікавої інформації, що стосується спеціальності, на якій я навчаюсь. Це зміцнює бажання брати участь у подібних заходах. Вдячна усім спікерам за їхню працю та за запрошення», – сказала студентка другого курсу спеціальності графічний дизайн Надія Крайлюк.