Компас у просторі українського словаВийшов новий підручник зі сценічної мови
Заглиблюючись у простір української мови, авторка робить висновок, що саме мова визначає рівень та сенс нації, саме завдяки багатій і шанованій народом мові держава і нація стають сильними та високорозвиненими. Акцентуючи на тому, що «Мова народу є його національною гордістю і цінністю», Н. Грицан представляє розмаїття мови «глибинними пластами духовного життя народу, його історичною пам’яттю, найціннішим надбанням віків». Посібник складається з теоретичної та практичної частин. Розглядається суть методу роботи над технікою мови, що поєднує зовнішні та внутрішні елементи словесної дії, викладено різноплановий теоретичний матеріал з усіх розділів техніки мовлення, подано рекомендації щодо методики їхнього проведення за планами новітніх технологій з використанням мовних ігор, ефективних тренувальних вправ, творчих завдань, мовленнєвих рольових ситуацій у запропонованих обставинах. Посібник містить широкий спектр текстів скоромовок, прислів’їв, лічилок, загадок, орфоепічних абеток, контрольних орфоепічних карток, текстових матеріалів, що можуть бути практично використані викладачами та студентами у процесі оволодіння сценічним словом. Перевидання посібника «Техніка сценічного мовлення» як ніколи на часі, адже він став широковідомим і затребуваним у мистецьких вишах і коледжах, серед керівників аматорських театральних колективів і гуртків. Також книжка стане надійним порадником для поціновувачів рідного слова в галузі удосконалення культури українського мовлення. Теоретична методика та практичний досвід Надії Грицан, викладені у Посібнику, знадобляться викладачам і студентам, майбутнім режисерам, акторам, читцям, ведучим теле та радіопрограм, усім, хто працює зі словом. Зміст посібника — це лише початок процесу опанування та застосування предмету мови. Підтвердженням цього висновку може служити влучний вислів видатного актора, режисера і педагога Романа Черкашина: «Будь-який підручник зі сценічної мови — це тільки компас, що вказує напрям, тільки порадник митцеві в тому, як зробити ефективною дію живого художнього слова на сцені». Передрук з газети “День”
№217, (2020), 17 листопада
|