Лекції Почесного професора музики та гуманітарних наук Единбурзького університету Найджела Осборна

25-26 березня, в рамках проєкту «Art Therapy Force», у Центрі інноваційних освітніх технологій «PNU EcoSystem» Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника в змішаному форматі відбулися лекції Почесного професора музики та гуманітарних наук Единбурзького університету, експерта у галузі арт-терапії Найджела Осборна на тему «Травма-інформоване мистецтво: суть, мета і комунікативні можливості». Цим заходом, модерованим доцентом кафедри методики музичного виховання та диригування Іриною Новосядлою, розпочався курс «Мистецтво і війна: педагогіка і практика», який проходить на базі Навчально-наукового інституту мистецтв. Як зазначив проректор з науково-педагогічної роботи ПНУ Едуард Лапковський,  організація таких заходів «спрямована на удосконалення допомоги тим людям, які в цей складний час для нашої держави потребують допомоги, зокрема, реабілітації як фізичної, так і моральної. Мистецька складова є дуже широким поняттям, але ті засоби і методи арттерапії, про які ми говоримо, однозначно займуть своє вагоме і корисне місце для тих, хто цього потребує».

У своїй лекції професор Найджел Осборн наголосив на тому, що розвиток травмаінформованого мистецтва є не лише актуальним, але й необхідним у сучасних умовах, де психологічна підтримка та реабілітація стають ключовими аспектами допомоги для осіб, які пережили військові конфлікти або інші травматичні події. Такий підхід сприяє не лише зціленню постраждалих, а й позитивно впливає на формування суспільства, забезпечивши йому злагоджений розвиток та стабільність.

Продовженням теми лекції стало проведення практичного заняття професора Найджела Осборна для студентів спеціальностей 014.13 Середня освіта (Музичне мистецтво) і 025 Музичне мистецтво.  На ньому була представлена методика, яка допомагає відновленню психоемоційного стану після пережитого стресу. Студенти вчилися створювати безпечний простір, викликати довіру, надавати вибір, взаємодіяти і розширювати можливості, використовуючи ритмічні вправи, звуконаслідування, спів та гру на перкусійних і шумових інструментах,.

Отримані знання є дуже цікавим, пізнавальним і корисним досвідом для майбутніх музикантів-педагогів, тож студенти з нетерпінням чекають наступних лекцій і практичних занять

.